Ik ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten, wat nu?
Update 17 juni 2022
Econobis
Op 14 juni 2022 hebben alle leden een activeringslink ontvangen om met een nieuw wachtwoord een account aan te maken voor Econobis. Dat is vanaf 8 juni 2022 het ledenadministratiesysteem, waarin jouw gegevens als certificaathouder worden bijgehouden. Je bent zelf verantwoordelijk voor het actueel houden van jouw gegevens op deze pagina.
Als je het aangemaakte wachtwoord bent vergeten dan kun je een nieuw wachtwoord opvragen vanaf de inlogpagina op de website van Zonnemaatje. Mocht dit niet lukken dan kun je een bericht sturen aan het bestuur van Zonnemaatje.
Zonmonitor (voorheen Zon op Nederland)
Met het wachtwoord en de gebruikersnaam waarmee je tot 8 juni 2022 inlogde op ons faciliterende ICT-platform Zon op Nederland kun je nog enkele gegevens zien die Econobis niet faciliteert. Zon op Nederland is niet meer actief, maar Zonmonitor.nl heeft de pagina’s nog altijd online staan, zodat je daar gegevens kunt bekijken, zoals:
– de waarde van jouw certificaten (voor de Belastingdienst)
– de actuele elektrische opbrengst van jouw certificaten
– de verwachte teruggave aan energiebelasting, gerelateerd aan jouw certificaten
– een voucher voor 2021, die je kunt gebruiken voor energieleveranciers, waarmee (nog) niet automatisch de energiebelasting teruggave wordt verrekend.
Mocht je jouw wachtwoord op de Zonmonitor vergeten zijn dan kun je die opvragen via de gebruikerspagina van Zonmonitor. Je gebruikersnaam is meestal je e-mailadres. Mocht dit niet lukken dan kun je contact zoeken met Zonnemaatje